27 лютого 2018 року Верховна Рада ухвалила закон, спрямований на вдосконалення законодавчого врегулювання будівництва та експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення на умовах концесії.
Зокрема, передбачається, що після проведення відповідного конкурсу на умовах концесії в Україні можуть передаватись для будівництва та експлуатації дороги загального користування державного значення. Рішення про проведення такого конкурсу прийматиметься Кабінетом міністрів України, в якому, будуть зазначатися технічні параметри автомобільної дороги, базові фінансові показники надання автомобільної дороги в концесію, граничний строк, на який надається концесія, граничний розмір компенсацій концесіонеру, маршрут альтернативного безоплатного проїзду та інше.
Також Кабінет міністрів буде визначати максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, який сплачується з урахуванням рівня інфляції в Україні. Автомобільні дороги або їх ділянки будуть відносити до категорії платних лише за умови їх суттєвого удосконалення та забезпечення альтернативного проїзду транспортних засобів безоплатними автомобільними дорогами, при цьому довжина автомобільних доріг (їх ділянок), що забезпечує альтернативний безоплатний проїзд транспортних засобів, не має перевищувати більш ніж в два рази довжину платної автомобільної дороги.
Для забезпечення гарантій реалізації проектів після прийняття рішення щодо будівництва та експлуатації автомобільних доріг, які можуть бути надані у концесію, органам виконавчої влади заборонятиметься вчиняти будь-які дії щодо надання земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування чи у власність громадян чи юридичних осіб.
Важливим елементом реалізації концесійних проектів може бути проведення публічних закупівель на замовлення відповідних робіт, які можна очікувати у найближчі роки.
Першою трасою, яка буде побудована в Україні на умовах концесії, стане дорога від Львова до українсько-польського кордону (Львів-Краковець), будівництво якої обговорюється вже багато років.
Її протяжність складе 84,4 кілометра. Орієнтовний термін будівництва дороги складе чотири-п’ять років. Орієнтовна швидкість руху складе 120 км/год. Концесіонер відповідатиме за будівництво, утримання, ремонт чотирисмугової дороги, яка буде побудована за категорією 1-А. Термін концесії повинен скласти до 49 років.
Передбачається, що кошти інвестору будуть повернуті за рахунок збору плати за проїзд, а також плати за доступ і експлуатацію об’єктів дорожнього сервісу, придорожньої інфраструктури, розміщення реклами, логістичних центрів, сучасних ліній зв’язку вздовж дороги.
Джерело: PLP Group